דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

המלצת דיסק: פרויקט 7 | זוהר מלאכי

0
״ושש שנים תזרע את ארצך ואספת את תבואתה. והשביעית תשמטנה ונטשתה, ואכלו אביני עמך, ויתרם תאכל חית השדה; כן-תעשה לכרמך, לזיתך". [ספר שמות ,פרק כג', י-יא]

ביהדות, שנת השמיטה הוא שמה של השנה השביעית במחזור של שבע שנים. בשנה זו מצווה עם ישראל לקיים את מצוות השמיטה - לשבות מחלק גדול מהמלאכות בשדות חקלאיים בארץ ישראל ולהפקיר את הפירות לכל המעוניין לקוטפם. נושא השמיטה פשוט ונועז - מדי שבע שנים, למשך שנה שלמה, ייעלמו ההבדלים בין ״עשיר״ לבין ״עני״, תבואת השדה תהפוך לשיתופית, ותותר לכל אדם - כפי צרכו בלבד. שלא כמו שיטות כלכליות אחרות, השמיטה אינה מבקשת להחריב ״עדי יסוד״ את העולם הכלכלי הישן והרע. נכון יותר יהיה לומר שהיא מבקשת להזכיר לאדם מניין בא ולאן הוא הולך; להציל אותו מעצמו ומאשליית הבעלות על הטבע.


פרויקט המוסיקלי "7", שהופק במיוחד לכבוד שנת השבע-שנת השמיטה, מזמין אתכם ליהנות מעיבודים חדשים לשבע מהקלאסיקות הגדולות של הפסקול הישראלי במתנה אותו ניתן להורדה באתר: http://www.year7.org.

מאחורי פרויקט "שנת השבע" עומדת קבוצה של יוצרים ואנשי שיווק ומדיה מובילים, שמבקשים להביא את בשורת השמיטה אל הקהל הישראלי של המאה ה-21 ולחשוף את הרלוונטיות המפתיעה של הרעיון היהודי העתיק. בפרויקט "7", שבעה שירים ישראליים מוכרים ואהובים בעיבוד ובביצוע חדש של זמרים מן השורה הראשונה: קורין אלאל ["יש לך אותי"], ברי סחרוף ודניאל זמיר ["שדמתי"], שי גבסו ["לתת"], דנה עדיני ["על פני האדמה"], דודי לוי ["לוקח ת'זמן"], ארקדי דוכין ["על השדה"] ועידן חביב ["אל המנוחה"]. הקשבה למילות הפסוקים מגלה רובד נוסף לשנת השמיטה - זוהי גם שנת מנוחה לאדמה עצמה כמו שנאמר: "שנת שבתון יהיה לארץ". האדם נדרש להניח לאדמה, להפסיק לנצל את אוצרותיה ולחיות ממה שהאדמה תעניק לו מעצמה. בצד שמיטת הקרקע, מצווה התורה גם על מצוות שמיטת כספים - שנת השמיטה מוחקת חובות כספיים ומעניקה לחייבים הזדמנות חדשה. כל מצוות השמיטה יוצרות יחדיו מציאות חברתית נדירה שהיא הזדמנות - הזדמנות להעצמה אישית, לזמן משפחתי, למנוחה מהמרוץ הכלכלי. השמיטה היא כלי להגשמת ערכים רבים - מנוחת האדמה, מנוחת האדם, שוויון, מידתיות, העצמה אישית, נתינה וחירות. אני אהבתי, מה איתכם?
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC