דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

בחיי שרה עולים לצפת: השבת עונת הבקשות נפתחת בשנה ה35

0
צפת, עיר המקובלים. נערכת כמידי שנה לקראת הפתיחה החגיגית של עונת שירת הבקשות בבית הכנסת העתיק "אבוהב". בכל שנה השבת הזו הופכת להיות מוקד עלייה לרגל עבור חובבי שירה ופיוט מכל קצוות הארץ.
שירת הבקשות חוברה לפני מאות שנים בחכמי ארם צבא וחלב ומאז נהגו לשוררה בלילות החורף הארוכים. אחד המוקדים המרכזיים בארץ הוא בית הכנסת "אבוהב" שם חידש את המסורת לפני 35 שנה חזן בית הכנסת המיתולוגי הרב שלמה חדד בעידודו של רבה הראשי לצפת דאז הרב דוד דיין זצ"ל.
[post_ad]
את שבת הפתיחה יוביל מי שנחשב כיום לגדול הפייטנים בעולם ומתגורר בארה"ב. החזן יחיאל נהרי שמגיע במסירות מידי שנה לנצח על השבת המיוחדת. אל החזן נהרי מצטרפים פייטנים וחזנים בעלי שם שלוקחים חלק באירועי הפתיחה החגיגי.
הרגע המרכזי הוא ליל שבת, בו נוהרים אלפים בסמטאות העיר העתיקה לבית הכנסת "אבוהב", ומסתופפים לרגעי נחת שנמשכים עד השעות הקטנות של הלילה. במזרח השולחן יושבים סולתה ושמנה של עולם החזנות והפיוט לצידם של רבני העיר, ואישי ציבור. בין אורחי הכבוד שייקחו חלק יהיה שר הדתות דוד אזולאי שבשל המצב הביטחוני יוותר על השבת המסורתית בחברון, ויגיע לשבת חיי שרה, הפעם בצפת.


0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC