דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

עונת התרבות בירושלים גאה להציג: מקודשת - שלושה שבועות של יצירה שנובעת מירושלים

0

עונת התרבות בירושלים גאה להציג: מקודשת שלושה שבועות של יצירה שנובעת מירושלים 4-23 בספטמבר 2016

24 מסעות דוקו-תיאטרליים בעקבות האנשים שממיסים גבולות בירושלים; באבא מאל (סנגל), מיסטי אין רוטס (אנגליה) ומולאטו אסטטקה (אתיופיה) בשבוע מוסיקה מקודשת; טבע אורבני על גלגלים במיצג מציון תצא חורשה; זיו יחזקאל במופע של מוסיקה קלאסית ערבית בין ירושלים לקהיר; בית תפילה משותף לכל מאמינים; רביד כחלני וסונה ג'ובארטה (גמביה) רוקחים כישוף משותף מלב היבשת השחורה; לילה מרחיב תודעה ודעת בעירהור – ניסויים במציאות אחרת; שירת המפטירים בעברית עתיקה מלב טורקיה המוסלמית; הקראה משותפת של ארכיון הווידויים הגדול; אביהו מדינה מתארח במעגל השירה הגדול במזרח התיכון; רחשים, רשרושים ורעשי אדמה מהדהדים מקו התפר שבין היער לעיר; על החיים ועל המוות - סיפור ישראלי במסע רדיופוני-בימתי שמתחיל מהסוף; ועוד

מקודשת, ירושלים, קיץ 2016
היצירות של מקודשת 2016 נובעות מתוך ירושלים או מתנקזות לתוכה. הן מערערות ומהרהרות בכל מה שקדוש בה. יונקת מהמציאות ומבקשת להפרות אותה. מטלטלות ובוחנות מוסכמות שנקשרו בעיר. משחררות את הצלילים הצורמים וההרמוניים הבוקעים מתוכה. השנה, ממעוף הציפור, היצירות שלנו גם מאתגרות את ההגדרה המקובלת לאמנות ודורשות מאיתנו לעצור ולבחון שוב את עצמנו.

התהליכים שעוברים על ירושלים ועל ישראל השפיעו גם עלינו, והתגובה שלנו היא מקודשת 2016 – פסטיבל מרוכז, ששואב השראה מהמציאות בירושלים, מאנשים של ירושלים ומהתהליכים המרתקים שקורים בה וסביבה. הפסטיבל אוצר את המציאות לעבודות אמנות מוקפדות ומרחיבות תודעה ומבקש גם, במידת האפשר, להאיר את היופי והטוב שנובעים מירושלים, וליצור מציאות באמצעות האמנות.

מנהל אמנותי: איתי מאוטנר
מנהלת כללית: נעמי בלוך פורטיס

שמונה הצעות להמסת גבולות – מסעות דוקו-תיאטרליים מרחיבי תודעה
4-23 בספטמבר, משתתפים שונים, מיקומים שונים, שעות מתחלפות. 80-120 שקל

המרכז שסביבו סובב פסטיבל מקודשת 2016 הוא שמונה הצעות להמסת גבולות, מסעות דוקו-תיאטרליים שמבקשים לגלות את ירושלים הנסתרת מהעין.

במופע שהוא שילוב קסום בין סיור לפרפורמנס נזמין אתכם למסע אינטימי בירושלים שאי אפשר לשים עליה כותרת. ירושלים שאי אפשר להגדיר בשורה. ירושלים שמורכבת מאנשים כמוני וכמוך, שמצליחים להתעלות מעל כל תיוג ומעל כל מוסכמה.

שמונה הצעות להמסת גבולות הם הזמנה פתוחה למסע מרחיב תודעה שבו המציאות יוצרת אמנות והאמנות מבקשת להעניק השראה למציאות. תכירו אנשים שלא ידעתם שמתהלכים בינינו, תגלו מקומות רחוקים מהעין ונסתרים מהלב, ותפגשו בני אדם שמצליחים לפרוץ מתוך החומות של ההגדרות החד-ערכיות ומתעקשים לפעול יום-יום, שעה-שעה כדי להשפיע על העיר שהם בחרו כביתם.

כל אחד מהמסעות יציע לכם דרך חדשה לתור את ירושלים – ברגל, במיניבוס או ברכבת הקלה. כל מסע יפגיש אתכם עם קבוצה אחרת של ממיסי גבולות, שתישמר בסוד עד לרגע המפגש. כל מסע ישלב בין אמנות למציאות בדרך שממיסה את הגבול בין האמיתי לבין המבוים וכל מסע יסתיים כשירושלים שהכרתם לפניו שונה בתכלית מזו שתכירו אחריו.
ניהול אמנותי : מורן אביב ומיטל עופר

אמן – בית תפילה משותף לכל מאמינים
4-11.9, המרכז העירוני למוסיקה ע"ש אלפרט, גיא בין הינום. חינם

בירושלים של 2016 מה שאמור להיות טרוויאילי – בית תפילה משותף לכל מאמינים – הוא כמעט בגדר נס. בין ארבעה קירות (וקצת מרפסת), מול הנוף של ירושלים הבתולית, בין ראש חודש אלול לעיד אל-אדחא, נחנוך בית ארעי בו בני שלוש הדתות המרכזיות שחולקות את האהבה לירושלים יוכלו לרגע לשכון יחד תחת כנפי השכינה. היכל פיזי ומטא-פיזי שמבקש להכיל את כולם. משכן, רוחני וארצי כאחד, שבו כל אחת ואחד יכול להתפלל למי ואיך שהוא רוצה. בית תפילה משותף שמחבק את הדומה (וגם את השונה) ומחפש את הקווים המשיקים במקום לקדש את חומות ההפרדה.

למשך שבוע שלם נתכנס יחד – אנשי אמונה ותקווה מוסלמים, נוצרים ויהודים - נפתח את ספרי התפילה השונים, נקשיב, נשוחח, נפתח את ליבנו וננסה להרחיב את שפתנו. נלמד, נתווכח (כן, גם זה מותר) ונתפלל – ביחד ולחוד. נראה שאפשר, למרות כל הקשיים הגשמיים, ליצור יחד מציאות אחרת. לא בעתיד, לא בחלום, לא בתקווה – אלא בהווה הזה, כאן על פני האדמה, בעיר אותה חלמו נביאי שלוש הדתות.

במשך שבעת הימים (שהם שיאו של תהליך בן כמה חודשים במהלכו נפגשו נציגים של שלוש הדתות עשרות פעמים כדי לשתף, לדון, לגבש ולעצב את בית התפילה המשותף) תארח כל דת ערב אחד, נתארח בבתי התפילה של שלוש הדתות ובערב הסיום, נצא יחד לתפילה משותפת במרחב הציבורי.

הללויה, אינשאללה, אמן.


מוסיקה מקודשת – חגיגה חוצת גבולות ואמונות
18-23 בספטמבר,
חוצות היוצר, מגדל דוד, ימק"א - מחירים: 100-180 שקלים

שבוע המוסיקה שינעל את מקודשת 2016 הוא הרגע שבו אמנים מכל העולם יצטרפו אלינו לחגיגה חוצת גבולות ואמונות. בעזרת הצליל המשותף והשפות המגוונות נבקש להוכיח שירושלים היא, ולו לרגע אחד, בירת קול המאוחד הקורא לסובלנות, הכלה ושיתוף.

בין הפקות המקור שמגשרות על גבולות, חוצות סגנונות וממיסות את האוזן והלב: רביד כחלני וסונה ג'ובארטה (גמביה) רוקחים יחד מופע ייחודי בניהולה האמנותי של מאיה דוניץ, זוהר פרסקו מארח מתופפים מאיטליה, ספרד, אזרביג׳אן והודו, זיו יחזקאל עם התזמורת האנדלוסית ירושלים בניצוחו של תום כהן במופע של מוסיקה קלאסית ערבית שנע בין קהיר לירושלים, חברי הקוואליהבשירת דבקות סופית משולבת בפלמנקו ספרדי ובהשתתפות שי צברי, נגן הניי Kudsi Erguner בשירת מפטירים בעברית עתיקה מלב טורקיה המוסלמית ויסמין לוי חוזרת לעיר הולדתה עם מופע זריחה מרגש במיוחד מלב מגדל דוד.

בין המופעים הבולטים שיגיעו לציון: נביא האתיו-ג'אז מולאטו אסטטקה, כהן הקצב האפריקאי באבא מאל מסנגל ולהקת מיסטי אין רוטס הבריטית, שמביאה רוטס רגאיי קלאסי לציון בערב הרגאיי של הפסטיבל שכבר הפך למסורת.
מנהלים אמנותיים: איתי מאוטנר, גיל קרניאל, גיל רון-שמע

מעגל שירה משותפת מלב ירושלים
19 בספטמבר,
חוצות היוצר, הכניסה חופשית ומומלצת
את ימי המוסיקה נפתח במעגל השירה הגדול במזרח התיכון. אנחנו גאים להזמין את כל תושבי ואוהבי ירושלים להצטרף אלינו למעגל ענק, ללא הפרדה בין קהל לבמה, בלי גבולות וחומות, שבו שרים כולם יחד כדי להוציא בת קול גדולה מירושלים להרים סביב לה ולעולם כולו.

השנה נארח במעגל הענק, שהועתק למדשאה הגדולה של חוצות היוצר כדי להכיל את הקהל הגדול, יוצרים מובילים כאביהו מדינה, מיקי גבריאלוב, נסרין קדרי, שי בן צור, יעל דקלבאום, רחלה ואחרים, שיהפכו את המעגל לחגיגה ענקית של מוסיקה בהשתתפות כולנו.

הכניסה חינם!

בואו באהבה. בואו עם כוונה.
מנהלים אמנותיים: איתי מאוטנר, גיל קרניאל, גיל רון-שמע

מציון תצא חורשה – טבע אורבני על גלגלים
4-23 בספטמבר,
כיכר ציון, הכניסה חופשית ומומלצת
באישון לילה, כשרוב בני האדם עדיין מתהפכים במיטתם, תנוע חרש אל כיכר ציון שיירת עצים מלכותית ותיצור יש מאין חורשה חדשה, חצי-זרה לנוף האורבני המאובן שיהיה לה לבית למשך שלושה שבועות. כיכר ציון, שהפכה בשנים האחרונות ממרכז העיר המערבית, לתחנת מעבר של בנק-רכבת-עבודה, שבה באחרונה להיות נקודת מפגש עירונית, לא תמיד בהקשר חיובי. בעבודת המשך בת השלושה שבועות 'מציון תצא חורשה' אנחנו מבקשים לאפשר מחדש דריסת רגל גם לטבעי ביותר. לייצר חלל דינמי ופתוח בלב הכיכר החסומה, לשחרר קצת אוויר לכיכר הדחוסה ולתבל בירוק את הכיכר שכל כך מקוטבת לשחור ולבן.

העצים של החורשה שלנו, בניגוד לאחיהם הנטועים היטב בקרקע, יוכלו לנוע. הם יעמדו זקופים בתוך קופסאות גדולות מימדים שחוברו לגלגלים ויזמינו אתכם להניע אותם מפעם לפעם. המיצב הטבעי (רק לכאורה) יזמין אתכם להשהות את האינטנסיביות של מרכז העיר הסואן, לשהות בחורשה האורבנית החדשה, לשנות את הכיכר ולהשתנות יחד איתה. הוא יקרא לכם להיכנס למרחב ירוק ונטרלי של שהייה ובהייה. לפתוח את המבט, להתיישב תחת עץ רענן, להישען לאחור ולהתבונן שוב, בעיניים חדשות, על המרחב המוכר וגם על עצמכם.

לאורך שלושת השבועות של מקודשת יתרחשו בכיכר ובמיצב אין סוף דברים. חלקם יזומים, רובם לא. אנחנו מבטיחים לעדכן, למפרע או בדיעבד, מה נשתנה בכיכר, אבל בכל מקרה אנחנו ממש מציעים פשוט לבוא ולראות בעצמכם.
מנהל אמנותי: מתן ישראלי, מוסללה

עירהור – לילה של ניסויים במציאות אחרת
יום חמישי, 15.9 מ 17:00 ועד בכרלל
מכון ון ליר ירושלים, 100-130 שקלים
עירהור ירכז ללילה אחד, משחרר ברגים ובונה ידע, חוקרים, יזמים, מדענים, אנשי רוח, אמנים ואנשי השראה בינלאומיים ומקומיים החולקים את המוטיבציה ואת השאיפה לפרק את המציאות ולהרכיב אותה מחדש תוך כדי תנועה. כל אחד מהם יציע, בדרכו ובכליו, דרכים חדשות ללמוד ולבצע ניסויים במציאות אחרת, שגם היא אפשרית.

במבנה ספוג הידע ובמתחם מלא ההשראה של מכון ון ליר נזמין את הקהל לקחת חלק פעיל בערב מטלטל, מערבל, משקשק, מערער ומהרהר. לאורך הלילה תוכלו לפגוש, לשוחח, לצפות ולחוות את המוחות והרעיונות המבריקים ביותר העוסקים ברבדים שונים של המציאות. לאבד אוריינטציה ולאתר אותה במקום לגמרי אחר, להשיל מחשבות מקובעות ולהיטען ברעיונות פתוחים במקומם ולהחליף את המחשבות והדעות שאיתם באתם מהבית בסט חדש לגמרי.

בין המשתתפים: מרנה לואיס – מומחית עולמית לפתרון קונפליקטים, פול סאלופק - כתב הנשיונל גי'אוגרפיק שהולך בנתיב הנדידה של המין האנושי מאתיופיה לדרום אמריקה, מוחמד דג'אני דאודי - פרופ' מאוניברסיטת אל קודס שלקח את תלמידיו לסיור באושוויץ ושילם על כך מחיר אישי, אליס מילר – האישה שפילסה את הדרך של נשים לקורס טייס והפכה לפעילה סביתית המתגוררת על הקו של הודו-ישראל, נטע אחיטוב - עיתונאית הארץ המסקרת נושאים סביבתיים וחברתיים מתוך מחויבות לצדק חברתי, ברק בריקנר – בפרויקט צילום ב-360 מעלות של ירושלים ועוד.

מנהל אמנותי: גלעד רייך

על החיים ועל המוות
5-15 בספטמבר,
הכנסייה הסקוטית סנט אנדרוז, מחיר 100 שקלים
סיפור ישראלי, הפודקסט המצליח שהתחיל בכלל בדירת סטודנטים בנחלאות, מזמין אתכם לצעוק "על החיים ועל המוות" ולצאת למסע רדיופוני-בימתי שבודק מה כל כך מפחיד במוות ומה לעזאזל כל כך קדוש בחיים.

בעזרת סיפורים, ראיונות, אורחים, הקלטות, מוסיקה שכותב ויבצע במיוחד למופע דוד פרץ ווידיאו-ארט שמצלמת ועורכת דניאל זיני יהפכו אנשי הפודקסט המצליח סיפור ישראלי את האינטימיות של הרדיו לחוויה בימתית חיה ופורצת תודעה וינסו להראות שבסוף בסוף אפילו המוות הוא לא כל כך נורא.

חברי 'סיפור ישראלי' הספיקו לשתף פעולה עם תכניות קאנוניות כמו Radiolab בארה"ב, להעלות מופעי רדיו מול עשרות אלפי צופים ברחבי ארה"ב וישראל, להגיע לאוזניהם של מאזינים נלהבים ביותר מ160 מדינות ברחבי העולם, ולככב בעמוד הראשי של מוסף התרבות של הNew York Times

ניהול אמנותי : דפנה קרון
משתתפים: מישי הרמן, יוחאי מי-טל, שי סתרן ומאיה קוסובר
מוסיקה מקורית: דויד פרץ
וידאו: דניאל זיני


וידויים – התוודות והיטהרות בכרטיס אחד
11-18 בספטמבר,
ימקא, מחיר 130 שקלים
עבודה מקורית, על התפר שבין תיאטרון לטקס, שבמרכזה הקראה משותפת של 'ארכיון הווידויים הגדול' - טקסט המאגד אינספור וידויים שלוקטו מהקהילות והשבטים השונים של ירושלים.

כל צופה/ משתתף בתורו יקרא בגוף ראשון וידוי שלא הוא כתב. כל צופה בתורו ייכנס באופן אקראי לנעליו של אדם זר, ויהפוך מעד לשותף. הגדת הווידויים מייצרת מפגשים לא מתוכננים בין וידויים היסטוריים, וידויים יום-יומיים, וידויים ארוטיים או וידויים סגפניים.

הפרפורמנס ההשתתפותי המתמשך יצחיק אתכם, יפתיע אתכם, יטריד אתכם ויגרום לכם להרגיש הקלה שהווידויים שאתם מקריאים הם לא שלכם.

ובשעת לילה, כשהמילים יציפו ונרגיש שהכל כבר נאמר, מי שירגיש שבא לו ישחרר חגורה, יעלה על בגד ים ויטבול במים השקטים של הבריכה הקסומה שבירכתי המגדל.

מנהלות אמנותיות ויוצרות : מיכל ואעקנין, דפנה קרון.
עורך ויוצר שותף: עופר עין גל

הדים – חווית סאונד לילית במורד הוואדי
8.9 יער ירושלים החל מ 20:00,
חינם, בהרשמה מראש
חוויה לילית של קולות, צלילים וסאונד במורד הוואדי המתפתל אל המקום שבו האותיות מתבלבלות והעיר הופכת ליער. שם, בין אורנים וברושים, כמעט ללא תאורה או הגברה, יזמינו אתכם מוסיקאים, אמני סאונד ויוצרים נטולי הגדרה להשאיר את העיר מאחור, לפתוח את האוזניים ולחוות צליל וסאונד בדרך שונה לחלוטין. להקשיב דרך העיניים למיצבי סאונד שייווצרו וייעלמו בין הגזעים, להרגיש עם כל הגוף קולות ורשרושים שיחלחלו אל מתחת לאדמה, להציץ לקולות שטיפסו אל צמרות העצים או זלגו אל היער מהעיר הרחוקה ולעבור לילה חד פעמי שיהדהד בכם גם הרבה אחרי שתחזרו לעיר.

פרטים מלאים ממש בקרוב!
מנהל אמנותי: אמיר בולצמן

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC