דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

ספר יהדות חדש: פרופ' אהרון נמדר: אסופות – על אמונה, מוסר וחברה

0




פרופ' אהרון נמדר בספר חדש:
אסופות – על אמונה, מוסר וחברה

ספר חדש שיוצא בימים אלה, מביא לידי ביטוי חלום ותיק שרקם מחברו. במשך שנים כתב ושרבט, דרש, הרצה ופרסם פרופ' אהרון נמדר הגיגי יהדות, ותובנות מקוריות בנושאי אמונה, מוסר וחברה. לאורך השנים כיוון זרקור עדין שהמטיל אור רך ונעים על תפישת עולם שלמה בעניינים אלו. וכך במשך ימים רבים, אסף פתקים, מחברות ופנקסים שבהם  הם נכרכים לספר אחד המספק לקורא המשכיל תשובות, ופתרונות לשאלות יהודיות ואמוניות ע"פ חז"ל וגדולי הפרשנים בכל הדורות שעצבו את התרבות היהודית. בעצם, כל אדם יכול למצוא בספר החדש תשובות לשאלותיו ואף להשכיל מתשובות לשאלות של אחרים.

ספרו של פרופ' אהרון נמדר דן בשאלות של אמונה, בריאה ואבולוציה וכן בשאלות מוסריות שבין אדם לחברו ובין היחיד לחברה. למרות מורכבות השאלות, הספר מציג באופן ענייני ותמציתי בכתיבה רהוטה וקולחת את גישת המחבר לבעיות אלו תוך שימוש במקורות היהדות ובמקורות מדעיים אחרים. השפה הפשוטה והיומיומית מאפשרת לקורא להיחשף לשאלות העומדות ברומו של עולם, גם ללא רקע מקצועי, תורני או הכנה מוקדמת.

336 העמודים בספר פורסים רשימת נושאים מרתקת: בריאת העולם וגילוי האלוקים, מתיאוריית המפץ הגדול ועד לתורת האבולוציה והאמונה היהודית, מועקת האדם והחיים באין אלוקים כאבסורד, מעמד הר סיני וראיית הקולות, והעובדה שגם ריבונו של עולם זקוק לברכת האדם ("ישמעאל בני ברכני..") הספר דן גם בקונסטיטוציה של המשפט העברי, בנושאים של אדם לחברו, בנישואין, בחיי המשפחה, בחינוך הילדים ועוד. המחבר נוטל את הנושאים הבוערים המציפים את החיים היהודיים, לש אותם היטב אגב פרשנות של גדולי התורה לדורותיהם, מוסיף נופך משלו ומגיש יצירה היסטורית ועכשווית, של תרבות יהודית חיה ונושמת.

פרופ' אהרון נמדר, הוסמך לרבנות ע"י מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל, בעל תואר דוקטור למשפטים מאוניברסיטת הווארד בארה"ב. הוא דיקן בית הספר לנדל"ן במכללה האקדמית נתניה, פרופ' בפקולטה למשפטים ועורך דין העוסק בדיני מיסים ודיני מקרקעין. עד כה פרסם ספרים רבים בתחום דיני המקרקעין ודיני מיסים ועמדתו מקובלת ונחשבת בקהילה המשפטית בישראל.

ספר זה, הוא הראשון בענייני אמונה וחברה. ומבחינתו, מהווה 
הספר חלון הראווה של משנתו בעניינים אלה. 
הספר יוצא בהוצאת 'חושן למשפט'


0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC