דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

כנגד ארבעה אלבומים דיברה התורה | זוהר מלאכי

0

כנגד ארבעה אלבומים דיברה התורה | זוהר מלאכי

חג פסח הוא הזדמנות חגיגית לקנות אלבומים. אז לרגל חג המצות, חג החירות, קבלו ארבעה דיסקים מומלצים לחג ששווה לרכוש ולהסכית.

הפרויקט של אלון נדל ועמוס עבר הדני - "מנגנים אריק איינשטיין"
"מנגנים אריק איינשטיין" הינו אלבום מחווה אינסטרומנטלי עם הנגנים של אריק איינשטיין ז"ל תחת ניהולם והפקתם המוזיקאלית של הגיטריסט עמוס עבר הדני והבסיסט אלון נדל, שהיו שותפים בתקופות שונות בנגינה וביצירה עם אריק איינשטיין. אהבה הגדולה לאריק איינשטיין הביא לפרויקט הנצחה להקלטת אלבום של ביצועים אינסטרומנטאליים בעיבודים מיוחדים לשיריו אשר מוקדשים לזכרה של אמו של אלון, דיאן-דון [קמרס] נדל ז"ל. "מנגנים אריק איינשטיין" הינו אלבום מכיל 13 רצועות השמעה בשלל עיבודים ונגנים מכל קצווי הקשת המוזיקאלית החל מיוני רכטר, יצחק קלפטר, גיא בוקאטי וכלה בדניאל זמיר. כל השירים המבוצעים באלבום הם שירים מוכרים ואהובים על הקהל הישראלי לדורותיו וכוללים יצירות נצחיות כדוגמת השירים: "אבשלום", "קח לך אישה" ו"עוף גוזל".


אייל גולן וזוהר ארגוב ז"ל - "נכון לתמיד"
אייל גולן משיק את אלבום "נכון לתמיד" עם זוהר ארגוב ז"ל כמחווה יצירתית וייחודית לציון 30 שנה למותו של זוהר ארגוב ז"ל. "נכון לתמיד" הינו אלבום המכיל 10 רצועות השמעה אשר הפכו במרוצת השנים לפסקולים לקלאסיקות הגדולות ביותר בתולדות הזמר הישראלי ועדיין ממשיכים להוות חלק בלתי נפרד מהמוזיקה הישראלית. "נכון לתמיד", כשמו כן הוא, אלבום רלוונטי לכל תקופות החיים. אלבום מהווה שימור, חידוש לשירים גדולים של זוהר ארגוב ז"ל שהיה מגדולי הזמר הישראלי אשר הוביל את המוזיקה המזרחית מראשית דרכה והביא להכרת הז'אנר הים תיכוני כחלק בלתי נפרד מהמוסיקה הישראלית. וכל זאת בהפקתו המוזיקלית של יעקוב למאי וננסי ברדנס ["נכון להיום", "מספרים הזקנים", "עד מתי אלוקי", "סיימתי מילואים" ו"עוד דקה את נעלמת"].



גלגלצ במחווה לאלבום "החלונות הגבוהים"- "התשמע קולי"
בשנת 1967 הנפיקו שלישיית "החלונות הגבוהים", אריק איינשטיין [שירה], שמוליק קראוס [גיטרה, שירה, לחן ועיבוד קולי] וג'וזי כץ [שירה]. הלהקה פעלה בשנים 1968-1967 והוציאה תקליט אחד ומספר שירים נוספים סה"כ 11 שירים אשר כולם הולחנו ע"י שמוליק קראוס. במלאת 50 שנים ליציאת אלבום המופת "החלונות הגבוהים", הפיקה גלגלצ אלבום מחווה מיוחד ובו גרסאות מחודשות לשירי האלבום המבוצעות על ידי מגוון קצווי הקשת המוזיקאלית. ברור שהאלבום המקורי אינו משתווה לאלבום המחווה אך יש כמה שירים ששווה להסכית למשל לאינטרפרטציה של ישי ריבו, "איפה הם כל אבותינו" ולאינטרפרטציה של דניאלה ספקטור וגבע אלון, "זמר נוגה".

נרקיס - "בוא נדבר אמת"
אלבום ראשון לזמרת והיוצרת, נרקיס, "בוא נדבר אמת". "בוא נדבר אמת" הינו אלבום המכיל 9 רצועות השמעה אשר נכתבו והולחנו על ידה [פרט לשיר "ענני" אותו כתב רבי שלום קורח]. נרקיס לוקחת אותנו למסע אישי של חיפוש עצמי אחר תשובות. מסע זה מתפרס לתקופה של ארבע עשרה שנים אשר מתחיל בתום שירות הצבאי, בהודו וממשיך דרך צפת ועד לימינו אנו. לאורך כל האלבום יש רצון של נרקיס למצוא את האמת. ואם לעיתים נדמה כי נרקיס מאבדת כיון, תרתי משמע, בסוף היא מצליחה לגשר בין העולם החילוני לדתי. השילוב של נרקיס כיוצרת בעלת קול ייחודי לצד הפקה מוזיקלית של צח דרורי יוצרים אלבום מרשים אשר פורץ את גבולות המגזר והמגדר. אני אהבתי. מה איתך?
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC