דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

ההיכל של דוד ד'אור ועמיר בניון | זוהר מלאכי

0

באווירת חודש אלול, האמנים דוד ד'אור ועמיר בניון התאחדו אתמול [יום ראשון] למופע סליחות משותף בהיכל התרבות בת"א בו אירחו את ישי ריבו ונתן גושן.

"שנה טובה" כך פתח דוד ד'אור את מופע הסליחות המשותף שלו ושל עמיר בניון ומיד החלו לשיר את הפיוטים: "ה' בקול שופר", "אדוני שמעתי שמעך" ו"בן אדם מה לך נרדם. בתום הפיוט "יה שמע אביונך" הודה עמיר בניון לקהל ודוד ד'אור התחיל לספר על שיר שכתב על ארץ ישראל המשולה לציפור שעומדת בצמרת העץ על ענף מטלטל מחפשת קצת צל ומעליה ציפורים חגים לטורפה כך אנחנו מתגעגעים למקור שממנו באנו [לימי השלום שבה נשמע בארץ שירת הזמיר]. בתום השיר "שירת הזמיר" עמיר בניון משאיר את דוד ד'אור לשיר ומספר על השיר הראשון "קולו מן השמים" המספר על המתנה, החיים ועל זה שלפעמים שאנחנו לא יודעים לשמור עליו. בתום השיר עמיר בניון חוזר לבמה ומבצע לבד את השיר שלו "מורה לחיים".

דוד ד'אור ועמיר בניון ממשיכים עם הפיוטים: "אדיר ונאור", "אבינו מלכנו" בביצוע חב"ד [עמיר בניון] ובביצוע "ברברה" [הידוע כקונטרה-טנור של דוד ד'אור], "שמע ישראל" ו"עננו". שיאו של הערב נרשם בפיוט "אל נורא עלילה" בהם הקהל מצטרף לשירה ואף חלקו קם ורקד דבר אשר הזכיר לי את הנאמר בתלמוד ירושלמי, מסכת ראש השנה, פרק א', דף נז, טור ב/ה"ג: אמר רבי סימון: "כתיב "כי מי גוי גדול אשר לו חוקים ומשפטים צדיקים" [דברים ד ח]. רבי חמא בי רבי חנינה ורבי הושעיה: חד אמר: אי זו אומה כאומה הזאת! בנוהג שבעולם, אדם יודע שיש לו דין - לובש שחורים ומתעטף שחורים, ומגדל זקנו שאינו יודע היאך דינו יוצא. אבל ישראל אינן כן, אלא לובשים לבנים ומתעטפין לבנים ומגלחים זקנם ואוכלין ושותין ושמחים יודעין שהקב"ה עושה להן ניסים!"

"יש זמר ששנינו עמיר ואני מאוד מאוד מאוד אוהבים גם זמר וגם יוצר, מדהים ומרגש אותנו, ישי ריבו" אומר דוד ד'אור וביחד הם שרים את הפיוט "צמאה לך נפשי" [תהלים ס"ג], ואת השיר המרגש "פתח ליבך" שבוצע ללא עמיר בניון והוקדש לזכרו של אייל יפרח, אשר משפחתו נכחה בקהל. בתום השיר דוד ד'אור משאיר את ישי ריבו לבד. ישי ריבו פונה לקהל ואומר: "קודם כל אני אגיד לכם שאני מתרגש ממש. כי לא כל יום אני זוכה להופיע עם אומנים שגדלתי עליהם. וכן, וכאורח יש ברכה כזאת שנקראת 'ברכת האורח'. אני רוצה לברך אתכם, קהל קדוש, את כל מי שנמצא פה גם על הבמה הנגנים המופלאים, עמיר בניון ודוד ד'אור. אני רוצה לאחל לכולנו שנה טובה ומבורכת גמר חתימה טובה שיהיה לנו שנה של שפע, של אור, של אחדות, שנה של רפואה לחולים" ומתחיל לשיר את השירים: "אל נורא עלילה", "תוכו רצוף אהבה" ו"לשוב הביתה". ישי ריבו חושף לעמיר בניון ולנו מידע מרגש שבזכותו הוא התחיל לכתוב שירים. וביחד עם דוד ד'אור הם שרים "שמחות קטנות". שניה לפני שישי ריבו יורד מהבמה הוא לא שוכח להכיר תודה לדוד ד'אור שהאמין בו בתחילת דרכו.

בתום השיר "אשמח בך" עולה שוב ישי ריבו ואליו מצטרף חבר, שבכלל בא לראות את המופע ומצא את עצמו על הבמה, נתן גושן. וכולם ביחד מבצעים את הפיוט "אדון הסליחות". כאשר מיד לאחריו המשיכו דוד ד'אור ועמיר בניון בשירים: "תשמור על העולם ילד", "ניצחת איתי הכל" ו"עומד בשער". לא לפני הם מפרגנים לנוטלים חלק במופע [הן בדרך ישירה והן בדרך עקיפה] ולאלו שאיתם על הבמה ואלו הם: אודי תורג'מן [פסנתר והפקה מוסיקלית], יניב דדון [גיטרה], גל דהן [כלי נשיפה] , אלעד לוי [כינור], ליאור עוזרי [בס], אביב ברק [תופים], הלל אמסלם [כלי הקשה]. ללא ספק שיתוף פעולה ייחודי ומרגש בין שני זמרי נשמה ענקיים ופנומנאליים. אני אהבתי. ומה איתכם?


0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC