דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

סיכום שנת תש"פ במוזיקה היהודית | זוהר מלאכי

0






ב' אדר תש"פ החלה התפרצות נגיף הקורונה בישראל כשדווח על חולה מאומת ראשון בישראל. נגיף הקורונה הביא לעולם גל פרשנויות. רבנים רבים הסתפקו בקריאה כללית לחיזוק פנימי. פרשנויות אלו השפיעו על כל תחומי החיים וגם על המוזיקה בישראל.

מאז ועד היום המוזיקה היהודית היתה מוזיקה שנוצרת ע"י יהודים עבור יהודים. עיקר התעסקותה לטקסטים יהודיים מהמקורות, שירי חיזוק, שירי אהבה לבורא עולם והכרת הטוב. עם ישראל תמיד היה מחובר לאלוקיו. התחזקות זו מוכיחה את עצמה גם השנה בעידן של התפרצות נגיף הקורונה. המוזיקה מנגנת על נשמתה הפנימית של כולנו. אמונה עמוקה שמשמשת שופר לרחשי ליבם של רבים. ובל נשכח את השיר "רפא נא" של יאיר לוי ושי סול אשר נכתב בעקבות התפרצות הקורונה והפך לתופעה עולמית כשתורגם לשמונה שפות וזכה למאות קאברים.

השנה נפתחה עם האלבום של עומר אדם "OMER" עם השירים: "לשון לא מדבר אלי" ו"תשמע", אלבום "והיה לארז אדיר" של עובדיה חממה אליו נטלו חלק ארז לב ארי, אילן דמרי ויהושע לימוני. "באתי לחלום" של נתן גושן עם השירים: "באתי לחלום", "היום יהיה שמח", "נחכה לך" דואט משותף עם ישי ריבו. עודד מנשרי עם האלבום "קול חוזר". ואייל גולן עם האלבום "מכאן ועד הנצח" עם השיר "עומד כאן לבדי". מספר זמרים בתרבות הישראלית אף הביאו להכנסת הרעיונות הברסלביים לתודעה הציבורית כדוגמת האלבום "אבדת בת מלך" של גדי פיינגולד אליו הצטרפו שולי רנד, רמי קליינשטיין, שאנן סטריט ורון נשר. ובכך קידמו את רבנו להיות הרבי היהודי המוכר והמדובר בישראל. ישראליות שיש בה איזושהי הכלה. משהו שממתן המון שסעים חברתיים ופוליטיים ומייצר קונצנזוס משותף. ריסוק כגורם מחבר. תחושה של מסע פנימי תמידי. רגע לפני סוף השנה הנפיק ישי ריבו אלבום חדש "במה קהל ואהבה" הכולל בתוכו ביצועים בלתי נשכחים ושיתופי פעולה עם שלמה ארצי, שולי רנדאמיר דדון, נתן גושן, אהוד בנאי, אלדד ציטרין, עקיבא, עומר אדם ועמיר בניון. אלבום הופעות שנכתב בעיצומו של הגל הראשון וכולל בתוכו הֶחְסֵן נייד ובו קבצי אודיו של כל השירים לצד פרשנויות לטקסטים של הרב יונתן זקס וסיון רהב מאיר לשירים נבחרים בעברית, אנגלית וצרפתית לצד חוברת אקורדים דיגיטלית. ולפני מספר ימים יהורם גאון ופרופ' משה בן בסט הנפיקו אלבום אוסף ייחודי של תפילות חגי תשרי, "עת שערי רצון - פיוטי מורשת יהדות ספרד והלדינו", הכולל אתר ייעודי לרכישת האלבום במהדורה מיוחדת אשר מועברת כולה כתרומה לחיילים בודדים.
שנת תש"פ תיזכר כשנה מאתגרת במיוחד ולא בכדי נאמר במסכת יבמות ס"ג, א': "אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל". בעידן שהכול פרוץ ופתוח, תרתי משמע, טוב שיש מוזיקה יהודית שמרוממת את הנפש ומאחדת את העם. עד אז תסכיתו לשירים של הזמרת נרקיס שעתידה להוציא אחרי החגים אלבום חדש עם השירים: "עץ עירום" ו"משה" בדואט משותף עם מירי מסיקה, "עולם חדש", "שישמור לי עליך", "כל מה שקורה", "גלבי", "ממה אתה בורח" בדואט משותף עם נצ'י נצ'. ולנורית גלרון שעתידה להנפיק אלבום המאגד בתוכו גרסאות כיסוי לשירים ישראלים בביצועים אקוסטיים כדוגמת השירים: "יפה כלבנה" של אביתר בנאי ו"עומד בשער" של עמיר בניון. יש למה לחכות. אני אהבתי. מה איתך?

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC