דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

פורים 2009 בדוס מיוזיק

0
מהו פורים בעיני ויקיפדיה? שיעורי תורה לפורים? רוצים לשמוע את המגילה שוב? המופעים של שנה שעברה נוסטלגיה! הספיישלים והגירסאות המצחיקות לשירים שכולנו אוהבים.
כל זאת ועוד בלקט שעשינו לכם לפורים 2009.









מצוות החג

מגילת אסתר כתובה על קלף, כשרה לקריאה חז"ל מונים ארבע מצוות החלות בפורים:

קריאת מגילת אסתר בליל החג ובבוקרו, כחלק מפרסום הנס. גם נשים מחויבות בקריאת המגילה, למרות שהיא מצות עשה שהזמן גרמא משום שגם הן ניצלו בנס הפורים, או משום שעיקר הנס נעשה על ידי אישה.

סעודת פורים - משתה ושמחה. כנאמר במגילה, ימי פורים נקבעו להיות "ימי משתה ושמחה". בתלמוד (מסכת מגילה) נקבע שבפורים חייב אדם לאכול סעודה ביומו של החג ולשתות בה יין; נקבע כי על אדם להשתכר "עד דלא ידע בין 'ארור המן' ל'ברוך מרדכי'". דעות שונות נאמרו בשאלת מידת חיוב ההשתכרות, ויש אף פוסקים אשר סברו כי מצווה זו נדחתה מהלכה. יש הטוענים שהמצווה בתוקף אך אין צורך להגיע לשכרות מלאה אלא מספיק להתבסם עד להגעה לשינה ובעת שנתו אינו מבחין בין ארור המן לברוך מרדכי. (המאירי).

משלוח מנות איש לרעהו. מלשון הכתוב במגילת אסתר "משלוח מנות איש לרעהו" כאשר המילה "מנות" בלשון רבים, והמילה "רעהו" בלשון יחיד, למדו חז"ל שעל כל אדם לשלוח לפחות שתי מנות, לפחות לאיש אחד.

מתנות לאביונים. לפי ההלכה יש לתת לשני אביונים, שתי מתנות, או סכום כסף שאפשר לקנות בו דברי אכילה זמינים. הרמב"ם מציין כי "מוטב לאדם להרבות במתנות לאביונים מלהרבות בסעודתו".

קצרצרים לפורים.

שיעורים לחג הפורים לחץ כאן.

איחרתם למגילה? רוצים לשמוע שוב? לא תצאו ידי חובה אבל כנסו.

פורים בלוס אנג'לס מאירועי השנה שעברה מכאן.

רמיקס משובח לפורים.

מיכאל פרוזנסקי בוידיאו תעשה מצווה.

אודי דוידי בראיון לדוס מיוזיק לכבוד פורים.

ספיישל פורים: עמי מימון תולה את המן.

מסיבת פורים חגיגית בבת ים אלכוהול חינם

אהרון רזאל בגירסה חדשה למשנכנס אדר.

עמירן דביר וגבריאל בטלר שושנת יעקב.

יש לכם עוד דברים מענינים שלחו לנו ואנו נעדכן.

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC