דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

המזכירה - ראיון עם ירמיהו

0
לאחר 8 שנים עם הרבה ציפיות, חוזר אלינו ירמיהו עם אלבום חדש, עשיר ומיוחד מאוד, בסימן התפתחות אישית ויצירתית, "קחו עמכם דברים" . אנחנו , במערכת "דוס מיוזיק", ישבנו עמו לשיחה ארוכה ויצאנו ממנה עם חיזוק גדול ועם הראיון שמוגש לפניכם.

אז ירמיהו, מה עבר מאז האלבום האחרון חוץ מ 8 שנים ?
ואוו.. הרבה.. קודם כל אחד השינויים המרכזיים זה שחלק מהניגונים מהאלבום הקודם "כנגן המנגן" נולדו עוד כשהייתי רווק באותה תקופת חיפוש שלי – הסדר – חב"ד- ברסלב ועוד.. היו לי הרבה כיוונים ולבסוף בחרתי בדרך ברסלב, זה לא אומר שאני רק ברסלב אבל ללא ספק ר' נחמן הוא הרבי שלי.

אז בעצם מאיפה אתה מגיע ? מה אתה מביא עמך?
עלינו ארצה מאנגליה בגיל 9 לרעננה. תיכוני, הסדר, ואני חושב שבתקופה הזו נחשפתי למוזיקה היהודית/ חסידית וגם נפתחה לי פנמיות התורה ואור החסידות, וזה השילוב שגרם לי להתעסק עם המוזיקה ולהיכנס פנימה לעולם הזה.

באילו חסידיות עברת ?
בבת עין נחשפתי לחב"ד הרבה בזכות הרב גינצבורג שליט"א, ולאחר מכן לעוד כל מיני חצרות חסידיות מכל מיני סוגים, ובהמשך יותר לתקופה חבקוק"ית .את 'שירת הים' הלחנתי באותה תקופה.

ולגבי האלבום החדש, איך נוצר הקשר עם הוד דיין ('המדרגות') ?
כשמצאתי את החיבור עם ברסלב ועוד בתקופה שהייתי נגד הנסיעה לאומן בראש השנה הרגשתי קצת תלוש, גם המצב הפוליטי העגום בתקופה שזרקו אותנו מקבר יוסף הצדיק. פתאום מצאתי את עצמי בכל זאת באומן, זה היה אחרי הדיסק הראשון. הבנתי שאני צריך להפיק את עצמי ברמות אחרות ויותר רציניות, פניתי לאביתר בנאי ואפילו עם עידן רייכל היה לי קשר קצת אבל כל אלו לא צלחו, חוץ מזה שרציתי להישאר "במשפחה" מה שנקרא. יצא לי לשמוע את העבודות של הוד, זה היה לטעמי ולבסוף החלטתי. אני יסביר למה אני מתכוון שאני רוצה להגיע לכל היהודים גם דתיים וגם לא; אחד השירים באלבום ממש מולבש על שיר של לד זפלין ופשוט לקחנו את זה למקום אחר, ובשיר "ונגינותי ננגן" יש השפעה של קולדפליי ממש.

כמה זמן ערכו ההקלטות לאלבום החדש ?
בערך שנה. הייתה לי התלבטות עם איזה מפיק לרוץ וכשהחלטתי לעבוד עם הוד העניינים התחילו לזוז. הייתה לי גם בעיה שעברו הרבה שנים יבשות וכנראה שזה השפיע. באלבום הקודם על כל ניגון הייתי צריך לשפוך הרבה תפילות וכאן ממש היה צורך אפילו יותר גדול.

יש לך הרכב קבוע להופעות?
כן, יש לנו את תמיר ימיני (בעבר טיפקס)- על התופים וכלי ההקשה, אביעד סולטן- קלידים, לייזר בלומן (יו"ד, רבע לשבע)- גיטרה חשמלית, שמופיע איתי גם בהופעות וגם בחתונות. לפעמים אני מצטרף לחיליק פרנק (קלרינט) או ההפך. כמו שכבר אמרתי- המטרה שלנו עכשיו היא לפרוץ עם מוזיקה איכותית, שכולם יאהבו.

מה עם סיבוב הופעות?
היה לי קשר עם אחת החברות בתחום , בינתיים זה לא ממש מתקדם, אבל יש בתכנון לעשות הופעת השקה. עד היום שיווקתי את עצמי. הייתי רוצה להופיע בחברון באותה מידה בה הייתי רוצה להופיע בפאב בתל-אביב.
ב"ה.

מה נותן את הדחף להתעסק במוזיקה?
תמיד זה היה בנשמתי. גם בגלגולים קודמים.. בכל מיני סוגי מוזיקה. תמיד רציתי ליצור מוזיקה. אף פעם לא האמנתי שזה יצליח. נהניתי להתעסק עם זה.

כהרגלנו בקודש, נבקש ממך וורט קצר לטובת הגולשים. ירמיהו חושב וחושב, ולבסוף מפנה אותנו אל חוברת הדיסק שנפתחת בקטע הבא:

מה נשתנה אלבום שני מאלבום ראשון?
אולי (להבדיל) כמו בין לוחות ראשונים ללוחות שניים.
בלוחות ראשונים לא נגעה יד אדם,
ואילו לוחות שניים משורטטים ועשויים בכלים של עולם הזה
בכדי שיחזיקו מעמד ויהיו נגישים יותר עבורנו.
לוחות ראשונים מלמעלה למטה, שניים מלמטה למעלה.
לוחות שניים באים מלב נשבר, לכן הם אינם נשברים...

לעוד בשבוע שבוע עם ירמיהו:
ירמיהו - דיסקוגרפיה
סריקבנט - ירמיהו ברשת
וידיאו מיוזיק - קליפים ומוזיקה של ירמיהו
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC