דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

גבריאל חסון - 'היכל הגוונים המשתנים' | המלצות דיסקים

6
לפני שהמושג מוזיקה יהודית מקורית עוד לא היה בשימוש הוציא גבריאל חסון את האלבום הראשון שלו "מעשה אצבעותיו" עם חידושים מרעננים לפיוטים מוכרים, מעין שילוב של רוק וצלילים מסורתיים. זוהר מלאכי הכתבת שלנו לענייני המלצות מוסיקה מרעננת את זיכרונכם.

בשנת 2003 הוציא חסון את האלבום המצוין "צו השעה" אחד מהדיסקים הטובים ביותר בעולם המוסיקה היהודית. ובשנת 2008 הוציא חסון את אלבומו השלישי, "היכל הגוונים המשתנים" אשר מציג בפנינו אלבום אינסטרומנטאלי המכיל בתוכו ארבעה קטעים ששמותיהם וכפי הנראה גם ההשראה לכתיבתם, מגיעים מתיאורי ארבעת העולמות המופיעים בזוהר - אצילות, בריאה, יצירה ועשייה. אל הקטעים הארוכים מצטרפים שני שירים. הרצועה הפותחת "הלב האבוד" מסביר חסון 'המנגינה שעולה בי, היא סיפורי מעשיות' והרצועה הסוגרת "מתוך שבילים" מבטיחה להמשיך לחפש את החיבור אל שנים קדמוניות.


העיבוד המוסיקלי של חסון בדיסק "היכל הגוונים המשתנים" מתאפיין באמירה אישית ונוגעת,כזאת שמותירה את השומע בחוויה עם טעם של עוד ורצון פנימי להישאב עמוק לתוך המוסיקה. לחנים אופייניים ועיבוד נפלא יוצרים אלבום יהודי רוקיסטי ממעלה ראשונה. השילוב בין מוסיקת רוק ובין מוסיקה קלאסית הוא אחד המאפיינים החזקים של הרוק הפרוגרסיבי של תחילת הדרך. הגיטרות של חסון מקבלות במה לספר את הסיפור וליצר תמונה מורכבת שמתפתחת רק עם הצללים הודות לו ולגיא חסון. דיסק זה יאהב כל חובב רוק באשר הוא וכל מי שבא עם רצון להיפתח למשהו קצת אחר. וזאת הודות לתנאי הסאונד הטובים אשר גורמים לאפקט ההתמכרות, שהיא הסיבה המרכזית והתנאי ההכרחי למאזינים - אני התמכרתי מה איתכם?
6
( Hide )
  1. אחלה ביקורת

    השבמחק
  2. גבריאל חסון - האלבום הזה באמת מומלץ לכל חובבי המוסיקה

    השבמחק
  3. אהבתי את 2 ההמלצות הקודמות! מחכה להמשך...

    השבמחק
  4. גבריאל חסון הוא בין הטובים במוזיקה.

    השבמחק
  5. זוהר כל הכבוד! :-)

    השבמחק

none
made with by DOS MUSIC