דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

אודי דוידי - 'רוחות טובות' | המלצות דיסקים

10
זוהר מלאכי - דוס מיוזיק.
ששואלים מי הוא האמן הרוק היהודי אשר מכר תוך ארבעה אלבומים כמעט 70,000 עותקים, לא בטוח ש'אודי דוידי' תהיה התשובה שלכם, אלא אם אתם חובשים כיפה או חצאית. אודי דוידי נחשב לזמר הבולט ביותר מבין האומנים היוצרים במוסיקה היהודית, אך לא רק. גם כישורי הבמה של אודי דוידי כבר הפכו לשם דבר. הדיסק הראשון "דבר אליו" שהוציא דוידי היה בשנת תשס"ד עסק ביחסים שבין בני האדם לאלוקים ובהשפעה הרבה של ר' נחמן מברסלב. את הדיסק השני "חוזר אליך" הוציא דוידי בשנת תשס"ז עסק באמונה. כשנה לאחר מכן הוציא דוידי את הדיסק "לכל זמן" דוידי שוטט בין סגנונות שונים אשר חלקם היו לקוחים מהמקורות וחלקם מתורתו של רבי נחמן מברסלב.

בל"ג בעומר האחרון הוציא דוידי את הדיסק הרביעי, "רוחות טובות", אשר עוסק בסוגיות רוחניות יומיומיות ובשבח מידת השמחה. דוידי מתייחס בשיריו על הסוגיות היומיומיות אשר ניצבות בדרכיו של כל אדם ודרכי התמודדות איתם זה בא לידי ביטוי בשיר 'אפשר לתקן' בו אומר דוידי "כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן / כל זמן שהנר דולק אתה יכול לתקן". בשיר 'אם אין אני' אומר דוידי שגם אם "אתה קצת מתעייף במלאכה/ ומבקש שמישהו יושיט יד אל ידך" אל תלך לבני אדם אלא "חפש בתוכך /חפש בנשמך/זה כוחך". דוידי מעלה בשיר "תחת השמש" מעלה דוידי את שאלתו של שלמה המלך מה יתרון לאדם בכל עמלו / שיעמול תחת השמש / דור הולך ודור בא/ והארץ לעולם עומדת" בשיר "רק לרגע" מבקש דוידי "בוא ,אחי, נעצור ונביט לפנים /ננגב עוד דמעה מוזרה / ונזכור שיש מישהו למעלה שם בשחקים/ שמושיט לי ידו לעזרה/ אז בוא נעצור את מרוץ החיים רק לרגע/ ונביט מלמעלה נראה מה קורה".

דוידי אכן עוצר את מרוץ החיים וחותם את הדיסק עם בנו הראל ב-3 פיוטים חדשים לפיוטים קדושים של ר' ישראל נג'ארה, ר' יהודה הלוי ור' שלמה אבן גבירול.
אני עצרתי את מרוץ החיים - מה איתכם?

אודי דוידי רוחות טובות
10
( Hide )
  1. ראיתם את הכתבה הזו באנגלית.
    http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=522013390&blogId=529146290

    השבמחק
  2. כן! כתבה ברמה!

    השבמחק
  3. כתבות ברמה! מחכה כל סוף שבוע לעלון...

    השבמחק
  4. איזה שירים יפים - זוהר תודה רבה!

    השבמחק
  5. הדיסק הזה פחות טוב מקודמיו אבל עדיין מומלץ.

    השבמחק
  6. הדיסק הקודם שלו יותר טוב.

    השבמחק
  7. היום יש הופעה בנמל ת"א - אל תשכחו להגיע!!!!

    השבמחק
  8. איך היתה ההופעה בתל אביב?

    השבמחק

none
made with by DOS MUSIC