דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

דוד ד'אור - שירת רבים | המלצות דיסקים

5
זוהר מלאכי ממליצה: דוד ד'אור הינו זמר ייחודי בנוף הישראלי, לאחר שמונה אלבומי זהב ופלטינה, כמעט ואין אחד שלא מכיר את שיריו האהובים של ד'אור אם זה 'תשמור על העולם ילד', 'להאמין', 'זמן אהבה' ו/ או 'נוסע צפונה'.

לפני שנתיים הוציא דוד ד'אור דיסק בשם 'שירת רבים' אשר הגיע למעמד אלבום זהב במשך כשלושה שבועות וזאת בזכות ההרמוניה הנפלאה בין אלמנטים קלאסיים, פופ ומוסיקת עולם אתנית. שם הדיסק אינו מקרי. היות ולאחר מותו של אביו של ד'אור. החל ד'אור להתפלל באופן קבוע בבית הכנסת הקטן מול דירת הוריו בגבעתיים, הסתבר כי התפילות בבית הכנסת היו בנוסח יוצאי לוב, ארץ מוצאו של אביו. אשר לאט לאט חדרו המנגינות העתיקות להכרתו של ד'אור.

היצירה המוסיקלית ינקה ועוצבה בהשארת ניגונים עתיקי יומין אשר הועברו מאב לבן במשך דורות רבים. בדיסק 'שירת רבים' 11 רצועות השמעה כאשר כולם פיוטים וזמירות מבית אביו. בדיסק פיוטים אשר לקוחים מיום הכיפורים אם זה בשיר 'בזכרי על משכבי', 'יה שמע' ,'אדיר ונאור' ו-'אדון הסליחות'. ופיוטים אשר לקוחים מהשבת כמו השיר 'לכה דודי' ובשיר 'שלום עליכם'.

שירת רבים של דוד ד'אור מציב רף גבוה לשאר המוזיקאים, העיבודים משובחים אשר כוללים כלים חיים רבים, ההשקעה הזאת הובילה את דוד ד'אור לאלבום מושלם והאווירה הכללית מעוררת רצון להיכנס לבית הכנסת הקרוב ביותר - אני נכנסתי מה איתכם?

5
( Hide )

none
made with by DOS MUSIC