דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

יעקב שוואקי ליבי במזרח | ביקורת מוזיקה

2

ספרדים - IN \ נדב גלעד

משהו לא ברור גורם לאמן הים תיכוני המצוי להדביק את תמונתו על גבי התקליטור, ומשהו לא ברור מקביל גורם לאמן החסידי המצוי למחוק כליל את זיו פניו מעטיפת האלבום. קיצוניות אני מריח כאן ונוסטלגיה עולה באפי, היכן הם הימים ההם עת התמוגגנו כולנו מול יואל מגל-פז למראה המודעה החדשה שבשרה באותיות ענק על האלבום הראשון של שוואקי 'יוחי בריסקמן מגיש יעקב שוואקי'.

התלבטתי ביני לבין עצמי מה גדול יותר ממה האותיות בהם היה כתוב 'שוואקי' או המודעה עצמה. מסתבר שהמנהג הנ"ל שלא להניח את תמונת הזמר ע"ג העטיפה גרם לדברים חביבים מעין הנ"ל.

הפעם שוואקי עושה סוויץ' וחוזר למקורותיו הספרדים העליזים ומניח סוג של תמונה ע"ג העטיפה. אמת היא, שמענו את שוואקי מסלסל בקול לו לו עניינים שיש בהם מן הים-תיכוניות, אך הפעם מדובר ב'הכצעקתה' של ממש. זמר מצליח שכל כולו נוטף חסידית מעלה לנו לאוויר הפתוח אלבום עם השם שאומר הכל 'ליבי במזרח';

מגוון קטעים שעשויים על טהרת הספרדיות בלי הבהרה אחת אשכנזית. תאמינו לי, אם זה לא היה שוואקי הייתי קובל על גזענות. לא עוד טעימה קטנה מהבית של השוואקים, את כל הבשרים מכל הסוגים יש לנו כאן הערב; מזרחיים, עם תיבול מזרחי מלא; החל מקטעים שטרם שמיעתם ניכר מקירותיהם כי מזרחיים הם ('יאללה', 'חביבי') עבוד דרך בלדות בנוסח 'לא ישא גוי אל גוי חרב' שם מקבלת תחינת המאזין המיתלוגית ש'יפסיקו לשיר רק פסוקים!' תשובה בדמות 'היונה הלבנה מזמן כבר הלבינה', וגם באמירות כמו 'הקב"ה יושב ומצפה מתי יחזרו בתשובה' אפשר להבחין בינות לענני החאפלה.

הלהיט הכי מסתמן הוא ללא ספק 'תן לו'; קטע מרתק שכולל נגיעות רגאיי ים תיכוני מלבב ופסוקים קדושים. גם מ 'חביבי' 'ויאמרו כל העם' ו'יאללה' אפשר לצפות שיכנסו לפלייליסט זמרי החתונות הידוע, רק שהשמות הכהים 'חביבי' ו'יאללה' מן הסתם ירתיעו את הציבור שעוד צריך להתאושש מההלם שמוזיקה ים תיכונית זה דבר נפלא, לפעמים.

הצעות לשידרוגים כלשהם:
gilinada@gmail.com

2
( Hide )
  1. איזה ביקורת זו???

    השבמחק
  2. איפה אפפשר לשמוע את השיר הזה,אני לא מוצאת אותווווווו בשום ממקום.

    השבמחק

none
made with by DOS MUSIC