דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

"הלב והמעיין" מארחים את אביתר בנאי | פסטיבל הפסנתר

11
זוהר מלאכי 'דוס מיוזיק'.

'הלב והמעיין' הוא הרכב מוזיקלי נועז ויצירתי שהחל את דרכו לפני כשנתיים כאשר בליבו של ההרכב נמצא חיליק פרנק, נגן קלרינט שמימי. ונאור כרמי, שמלבד הקונטרבס מביא איתו עיבודים ייחודים ואת האש החב"דית. אליהם מצטרפים הכנר הוירטואוז אורן צור, אילן קצ'קה על כלי ההקשה. ואריאל אלייב האקורדיוניסט שמשלים את ההרכב עם גוונים ונגיעות מהמזרח. "הלב והמעיין" מתאפיינים בסגנון מוזיקלי נועז ויצירתי ובעיקר היכולת שלהם לקחת ניגונים עתיקים ולהלביש אותם בלבושים עכשוויים וזאת מבלי לפגום בטעם המקורי שלהם ראויים להערכה.

בהופעה שהתקיימה אתמול בצוותא שבתל-אביב "לב המעיין" הביאו מופע ניגונים חסידיים בלבוש של מוזיקה קלאסית, צוענית ואף מזרחית בין השירים היה ניתן לשמוע את הניגונים: "יום שבתון" של רבי יהודה הלוי , "כל דודי דופק" , "קרב יום" ועוד ניגונים רבים וטובים כאשר בין הניגונים ציין נאור כרמי שזה ערב ציון 200 שנה לפטירתו של רבי נחמן מברסלב. ולרגל השקת הדיסק "שירה חדשה".

נאור כרמי הוסיף ואמר: "נראה לי רוב הקהל חושב שברסלב זה לא מתאים. אבל אלו ניגוני ברסלב אמיתיים אורגינלים ששרו אותם 200 שנה בהתוועדויות בשבתות , בחגים ובמועדים מה שהיום אתם שומעים זה ברסלב המקורי". והמשיך עם אגדה חסידית על אדם עשיר מאוד ובעל ממון מרובה. שלפני יום כיפור נחטף יהודי והעשיר שגם היה יהודי רצה לקיים מצוות פדיון שבויים. אך היות ומחיר הפדיון היה למעלה מהמשוער נאלץ העשיר למכור את כל נכסיו המרובים והיקרים עבור מצוות הפדיון. היה זה יום הכיפורים האחרון של אותו שבוי. לאחר תקופה הגיע הבן אדם השבוי שנפדה אל העשיר בחלום ואמר לו לבקש משאלה אחת ומשמיים יקיימו לו אותה. העשיר ביקש לשמוע מה המלאכים שרים להקב"ה ביום כיפור. הבקשה התקיימה ומה שהוא שמע זה את הניגון הזה, מפי המלאכים.

יש סוברים שהאדם ששמע את הניגון היה הרבי בעצמו. והניגון הינו ניגון ששלחו לרבי מגן עדן - לניגון הזה קוראים: "אנעים זמירות" באותו רגע הזמין נאור כרמי את אביתר בנאי,זמר מוכשר בפני עצמו, לבצע את השיר אליו הצטרפו "לב המעיין". לאחר ניגון זה נדרשו מספר דקות לחזור ולנגן בשל מעלת הנגינה ורבים חשו כך. אם לשפוט על פי הערב הזה יש למה לחכות. השילוב של אביתר בנאי,זמר בחסד, והניגון של "לב המעיין"המנגנים ניגונים לשם שמיים נותנים תחושה של התעלות ושמחה ובכך גורמים לקהל להיסחף אחריהם. אני הצטרפתי - מה איתכם?





11
( Hide )

none
made with by DOS MUSIC