דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

עמיר ומרים בניון בראיון לערוץ 2

1
רותי שילוני | חדשות ערוץ 2

עמיר בניון מוציא את האלבום החדש והעשירי "עץ על מים", בו לראשונה הוא שר מילים שחיברה אשתו, מרים בניון.  כמו כן יצאו עד כה שלושה סינגלים רשמיים מהאלבום - השירים "עד מתי", "אם אשכחך אהובתי", ו"אחרי שנקרע הים", אשר כתבה מרים וליווה את המופע האחרון בקיסריה.

בראיון זוגי מיוחד, יחד ובנפרד, מספרים עמיר בניון ואשתו מרים על החיבור המיוחד שנוצר בין האמנות שלו לאמנות שלה, ובין היתר על הפעם הראשונה שבה הוא הלחין מילים שהיא כתבה והמילים הפכו לשיר. "לא האמנתי שהמילים שאני כותבת הן ברות הלחנה, ולמזלי טעיתי", אומרת מרים בניון.
"השיחות הראשונות בינינו היו לא סימפטיות"

השניים הכירו לפני עשור שנים, כשהוא היה זמר צעיר דהחל בתהליך חזרה בתשובה, והיא היתה סטודנטית לספרות באוניברסיטה העברית. חברים שלה ארגנו ערב פיוטים והיא שאלה למה הם לא מזמינים את בניון. הם אמרו לה שהוא דורש סכום כסף גבוה והיא שלחה לו מכתב קצר בו הביעה את דעתה על דרישתו הכספית. "אהבתי את העמידה האיתנה שלה על העקרונות", אומר בניון. "היא לא סתם צעקה, היה לה משהו להגיד והיא אמרה אותו, אף על פי שהוא לא היה נכון לגבי".

"השיחות הראשונות בינינו היו לא סימפטיות", מודה מרים. "הוא קצת כעס עלי בטלפון. זה היה יום שישי. מה את צועק עלי לפני שבת, זה היה לא נעים. "בפגישה השנייה כבר קבענו תאריך לחתונה", חושף עמיר. במהלך הראיון שני בני הזוג הולכים למקום שבו הם אוהבים להתבודד, שאומר להם משהו על עצמם. עמיר בוחר בקברות המכבים ליש מודיעין, מרים בוחרת במרפסת של האוניברסיטה בירושלים שמשקיפה על הר הבית.


"אני במצב נפשי שאם אלחם - אשקע באדמה, זה לא הזמן"

בשנים האחרונות יצר עמיר בניון כמה וכמה שירים פוליטיים, בין היתר השיר "אני אחיך", שפנה בכאב לפעילי שמאל, השיר "התנערי" שיצר אחרי רצח משפחת פוגל ביישוב איתמר, "שיר ערש" לחיזוק חיילי השייטת אחרי תקרית המרמרה, השיר "חרטא" שהופנה בזעם לשרת התרבות לימור לבנת, שיר תשובה ליהורם גאון ועוד. כמו כן הוציא בניון אלבום בערבית בשם "זיני".

כיום הוא נמצא בתקופה רגועה יחסית, אבל לדבריו: "אי אפשר לדעת מה ילד יום. יש דברים שמרגיזים אותי, אבל כרגע אני במצב נפשי שאם אני אקח עלי עוד שניים-שלושה דברים שהם לא צודקים וצריך להילחם בהם אז אני אשקע באדמה, כי זה לא הזמן, ולא חסר על מה להילחם. בגלל זה אני לא פותח עיתון, שמא אקבל איזו השראה"

לאחרונה קיבל עמיר בניון את פרס לנדאו היוקרתי על יצירתו המוזיקלית, ובמקביל סיים את הסכסוך המתוקשר שהיה לו עם הפדרציה למוזיקה של חברות התקליטים.

1
( Hide )
  1. איזה שיתוף פעולה מרגש זוג מקסים!

    השבמחק

none
made with by DOS MUSIC