דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

מתיסיהו: תנו למוזיקה להיות הדגל שלכם

0
בשבוע שעבר התבקש מתיסיהו שלא להגיע לפסטיבל "רוטוטום סאנספלאש הספרדי" בשל סירובו לתמוך במדינה פלשתינית. לחצים שהפעיל ארגון החרם האנטי-ישראלי BDS הצליחו להרתיע את מארגני הפסטיבל לבטל את ההופעה אך החלטה זו לא התקבלה בעין יפה. במוצ"ש מתיסיהו הופיע בספרד וזאת לאחר שמארגני פסטיבל הרגאיי הספרדי רוטוטום חזרו בהם והתנצלו.
[post_ad]
"המוזיקה מנצחת. חופש הביטוי מנצח. ספרד. יום שבת ה-22.8. תמיד האמנתי בכוחה של מוזיקה לאחד את כל האנשים, ללא הבדלי דת, פוליטיקה או גיאוגרפיה. זו היתה החלטה קשה במיוחד, הרגשתי שאני משמש כשק אגרוף לשכנוע פוליטי. ועם זאת, זו אמונתי המלאה שקבלה והיכולת להיוולד מחדש מאפשרות לנו להמשיך ולהתקדם", כתב מתיסיהו בעמוד הפייסבוק שלו לקראת ההופעה והמשיך, "תודותיי העמוקות ביותר לקהילה העולמית שנעתרה למטרה של חופש מוזיקלי. תמיכה ברחבי העולם מאוהדים וארגונים שקמו כאחד במחאה על החדירה של פוליטיקה לחגיגת שוליים של מוסיקה הייתה משפילה. ויותר מכל, תודה למעריצים שלי המדהימים שלי ולכל כך הרבה אנשים מכל האמונות שסירבו לשתוק בשם החופש האמנותי. זהו הניצחון שלך".

ואכן, היו מספר דגלים פלסטיניים ברקע אך עשרות ממשתתפי הפסטיבל בקהל הריעו למתיסיהו שהקפיץ את הקהל. בהופעה אמר מתיסיהו: "לא משנה מי אתה ומאיפה אתה מגיע, הרימו דגל והניפו אותו באוויר" שיאו של הערב היה כשמתיסיהו שר "אם אשכחך ירושלים" על הבמה הספרדית מול דגלי אש"ף. רגע לפני ירידה מהבמה ביקש מהקהל: "תנו למוזיקה להיות הדגל שלכם".

"הלילה היה קשה אבל מיוחד. תודה לכל מי שעשה את זה אפשרי! בכל הזדמנות לעשות מוסיקה היא ברכה" כתב מתיסיהו בתום ההופעה בדף הפייסבוק שלו. ובחשבון הטוויטר שלו צייץ: "הלילה היה לא קל אולם בסופו של דבר אני מרגיש מבורך על שניתנה לי ההזדמנות". ללא ספק מתיסיהו כשמו כן הוא [מתתיהו הכהן/החשמונאי שהיה כהן ממשפחת חשמונאי, מנהיג ומצביא] עלה לבמה כמנצח. אני הצטרפתי. מה איתך?

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC