דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

סיכום שנת תשע"ז במוזיקה היהודית | זוהר מלאכי

0


שנת תשע"ז הגיעה אל קיצה וזאת ההזדמנות לסכם לכם אותה עם אלבום השנה, שיר השנה, קליפ השנה והופעת השנה שעשו את שנת תשע"ז. אז מה שנותר לי לאחל לכם שתהיה לכם שנה טובה עם הרבה מוזיקה טובה!

הופעת השנה: עמיר בניון - סיבוב הופעות לרגל צאת אלבומו "מילה ברוח"

עמיר בניון, מהיוצרים והזמרים המוערכים והייחודיים בישראל, הנפיק השנה את אלבומו ה-13, "מילה ברוח". סיבוב הופעות של עמיר בניון מתאפיינת בטקסטים חודרים ועמוקים בלחנים מופלאים אשר מלווים אותנו כחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי. ובל נשכח את הרפרטואר העשיר והמגוון אשר ממשיכים לקבע את מעמדו של עמיר בניון כאחד האומנים המוערכים בארץ. זהו סיבוב הופעות המורכב משירים מהאלבום החדש ושלל להיטים מאלבומיו הקודמים אשר יגרמו לכל אחד ואחת התרוממות רוח, תרתי משמע.


קליפ השנה: בני פרידמן - "עברי אנוכי"

הזמר בני פרידמן השיק השנה את הקליפ "עברי אנוכי", שיר הפותח את אלבומו הרביעי, "מלאו את העולם באור". "עברי אנוכי" הינו שיר שכתבו ארי גולדוואג, שמואל מרכוס ומרים ישראלי בלחן של ארי גולדוואג ובעיבוד מוזיקאלי של איאן פרייטור ודניאל קפלר. הקליפ "עברי אנוכי" זכה לקרוב מ-4 מיליון צפיות בארץ ובעולם וגרמו לכל יהודי להיות יהודי גאה.



שיר השנה: חנן בן ארי - "ויקפדיה"

"כמה נוח לזרום עם המוח בהתניות אוטומטיות שלא דורשות לטרוח /רק לתייג ולנבוח להסית ולזבוח לאלילי הרייטינג אייטמים בכל הכוח / הכול כבר מסודר לנו בראש מגירות-מגירות / לא ניתן למציאות להפריע לנו לראות / שכל שמאלני הוא בוגד כל ערבי מחבל מתאבד / כל חרדי הוא שודד וכל המתנחלים רצחו את רבין / כל תל אביב טבעונית כל נתיבות מסורתית עממית / כל הדתיים פרימיטיביים עם ציצית ועל הדרך מחקו את דארווין / אל תכלאוני בשום כלוב / אל תסכמו אותי בויקיפדיה אני הכול אני לא-כלום / אור אינסוף לבוש בגוף / אז אל תכלאוני בשום כלוב / תקראו לי דון קישוט שמעז לקרוא תיגר / שימו לי פרס על הראש וגיליוטינה בכיכר / השדים זמנם עבר והמלך הוא עירום /תמחקו את כל מה שידעתם עליי עד היום /לא אני לא המתנחל לא נציג של אלוקים / לא דוס שמדיר נשים לא גשר בין המגזרים /יישרפו המגזרים תשרפו דעות קדומות / לכל אחד יהיה סיכוי לכתוב את הסיפור שלו / כי אם הכול גלוי וידוע מראש קלישאות-קלישאות / לא ניתן למציאות להפריע לנו / לראות שכל מזרחי מקופח כל חילוני הוא כופר מלוכלך /כל הנשים למטבח וכל הרוסים הרוסים על סטאלין / כלו כבר כל הקיצים כל חבר כנסת קופה של שרצים /כל האתיופים רצים ואלו שלא שרים עם רייכל / אל תכלאוני בשום כלוב / אל תסכמו אותי בויקיפדיה / אני הכול אני לא-כלום / אור אינסוף לבוש בגוף / אז אל תכלאוני בשום כלוב / עוד יבוא יום / יום יבוא ולא תכלאוני בשום כלוב / לא תסכמו אותי בויקיפדיה / אני הכול אני לא-כלום / עירום באתי ואשוב / אז אל תכלאוני בשום כלוב / לא תכלאוני בשום כלוב". "ויקפדיה" הינו שיר שכתב חנן בן ארי ביחד עם קרן פלס בעיבוד והפקה מוסיקלית של אייל מזיג. חנן בן ארי נמאס מדעות קדומות אומר שעל ליבו וכל זאת בהגשה סאטירית, חשופה ומרגשת. וכל מילה נוספת מיותרת.


אלבום השנה: אביתר בנאי - "לשונות של אש"

הזמר אביתר בנאי הנפיק השנה את אלבומו השישי במספר, "לשונות של אש". באלבומו מבקש אביתר בנאי להגיע לאני האמיתי שלו. יש לו רצון לא להיות תלוי ולעשות באמת את הדברים ממקום נכון, חופשי ומאמין. להכיר ולהוקיר את היופי הפנימי והאוצרות הגדולים הטמונים בו ["אור בצל", "פרגולה" ו"תמיד לפני הגשם"]. "לשונות של אש" לוקח אותנו למסע של ייאוש ואמונה. אם בהתחלה יש הרגשה של חושך וסוף ["לשונות של אש", "עומס יתר", "איילת השחר" ו"אתה"] בהמשכו ניתן לראות האור. אני אהבתי. מה איתך?

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC