דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

קובי אוז | דוסיפדיה

זוהר מלאכי 'דוס מיוזיק'.

קובי אוז נולד ב-1969 ניגן בתור קלידן של הרכבים שונים וביניהם להקת שפתיים. עם שירותו מצה"ל החל לנסות את כוחו כאמן סולו. מכיוון שידע לנגן רק בקלידים ובסיניסייזרים הבין במהרה שהצליל הדל שלו לא יישמע היטב בעולם הרוק הישראלי, והחל לנגן עם נגנים אחרים, שמאוחר יותר התגבשו להרכב "טיפקס".

אוז הפך למנהיג הלהקה הבלתי-מעורער, לסולנה, לכותב המילים ולמלחין העיקרי בה. לאורך שנות העבודה עם טיפקס, אוז עבד עם מספר אומנים נוספים, ובהם הדג נחש, כנסיית השכל בהקלטת שירים שיצאו אחר כך באלבומם הראשון. הוא עיבד איתם את שיריהם "פרפרים", "שיר ערש", "השיר מהגן" ו"רעפים", בו גם היה אחראי לתכנות ודגימות. ב-1993 אוז כתב שיר חתונה בשם "שיר בין מנות" במיוחד לאפרים שמיר, שהקליט אותו עם תזמורת החתונות של אודי שפילמן. הוא גם הוציא אלבום סולו וייסד את חברת ההפקה "לבנטיני" אשר מטרתה "לקדם אליטת אמנים אלטרנטיבית אשר תהווה בסיס לצליל אותנטי של הישראליות החדשה".

קובי אוז הספיק לפרסם שני ספרי סיפורים: "משה חוואטו והעורב" שיצא בשנת 1996, ו"עבריין צעצוע" שיצא בשנת 2002. בשנת 2007 החליטה ועדה מטעם רשות השידור על חברי להקת "טיפקס" כנציגי ישראל לתחרות האירוויזיון, שהתקיימה ב-10–12 במאי בהלסינקי, בירת פינלנד. השיר "כפתור אדום" נבחר להיות השיר שיבוצע בשתי התחרויות, חצי הגמר והגמר. אך כיוון שהלהקה לא סיימה בין 10 המדינות בעלות הניקוד הגבוה ביותר בחצי הגמר, אלו לא זכו להעפיל לגמר תחרות האירוויזיון.

בשנת 2004 הוציא אוז את אלבום הסולו הראשון שלו, "דמעות וים", שנוצר בעקבות תהליך הפרידה מאשתו הראשונה. ובשנת 2010 הוציא את אלבום הסולו השני, "מזמורי נבוכים", בעקבות מופע אקוסטי באותו השם. האלבום כולל שירים חדשים שהוגדרו על ידי אוז כ"נעים באזור הערפילי שאינו דתי ואינו חילוני". ובשיר "אלוהיי" אף שולבה הקלטה ישנה של פיוט ששר רבי ניסים מסיקה, סבו של אוז, שהיה פייטן תוניסאי. ובימים אלו מוציא את אלבומו סולו שלישי בשם "מזמורים נוספים" אשר מאגד שירים ופיוטים ופיוטים מגוונים שלא תמיד ראו אור, מוסיף עליהם משהו משלו ויוצא לחגיגה מוסיקלית של עתיק ומודרני, ציבורי ואישי, קודש וחול.


קישורים:
http://www.dosmusic.co.il/2011/02/blog-post_21.html

http://www.dosmusic.co.il/2011/01/blog-post_20.html

http://www.dosmusic.co.il/2010/05/blog-post_1705.html

http://www.dosmusic.co.il/2010/03/blog-post.html

http://www.dosmusic.co.il/2009/10/blog-post_845.html

http://www.dosmusic.co.il/2009/10/blog-post_12.html
none
made with by DOS MUSIC