דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

ברקן: סדרת אלטיטיוד היוקרתית מושקת לקראת השנה החדשה

יקבי ברקן
0


חדש מיקבי ברקן – השקת בציר 2009 של סדרת ALTITUDE
+412/+624/+720
סדרת ALTITUDE היוקרתית, מעניקה אפשרות נדירה לטעום ולהשוות שלושה יינות קברנה, מאותה שנת בציר שעברו תהליכי תסיסה, מיצוי ויישון דומים ושנבצרו בכרמים שונים. את הכשרות המהודרת של יינות ברקן מלווים ומפקחים רבני בד"ץ חוג חתם סופר פ"ת. סדרת ALTITUDE של ברקן מבוססת על שלושה אזורי גדול בגבהים שונים בישראל: 412 מטר מעל פני הים בכרמים אבני-איתן, בדרום רמת הגולן וכרם דישון בעמק קדש. 624 מטרים בכרם עלמה, והגרסה הגבוהה ביותר בסדרה - 720 מטרים מעל פני הים בכרם דובב (הר גודרים).
מעבר לכך, יינות סדרת ALTITUDE טומנים בחובם עונג כפול ומכופל, אלו יינות קברנה סוביניון מעולים, עשירים ומרוכזים, המעניקים חוויית שתייה נפלאה, עם אוכל וגם בלעדיו, כבר כעת וגם בשנים הקרובות. אנו שמחים להשיק את בציר 2009 המשובח להנאתכם.

בציר 2009
שנת הגידול התאפיינה באי אחידות באופן כללי ובתנאי מזג האוויר בפרט, בכל אזורי הגידול השונים. "לשמחתנו", מגלה אד זלצברג, היינן הראשי של היקב, "הטלטלות במזג האוויר באזורי ההר ובמיוחד בכרמים הבוגרים הורגשו פחות ועיקר ההשפעה ניכרה בעיכוב ההבשלה, מה שהביא לקושי בקביעת מועדי הבציר". כך קרה שהבשלות הארומטית והפנולית הייתה מקסימלית אך עם אחוזי סוכר נמוכים יחסית, ולכן החמיצות גבוהה יותר, התוצאה: יינות שלמים, מורכבים, מאוזנים ובעלי אופי רענן ללא בשלות מוגזמת".
אופן עשיית שלושת היינות - דומה: תסיסה חמה למדי, שהמשיכה בהשריה ארוכה על הקליפות- 23 עד 46 ימים ליינות השונים. באמצעות השריית היין עם הקליפות לתקופה ארוכה, ניתן למצות את כל הטוב שקיים בענב ומתאפשרת יצירת מבנה עוצמתי של טאנינים שיאפשר בין היתר, התיישנות אלגנטית וארוכת טווח. שלושת היינות התיישנו בחביות עץ אלון חדשות, למשך 14 חודשים, כ- 85% מהן מעץ אלון צרפתי - תקופת יישון אשר מאפשרת ליין לספוג את המיטב מהיישון בחבית אך גם מאפשרת שימור בהירות אופי הפרי ובכך את הביטוי המקורי של כל כרם. היינות בוקבקו ללא כל זיכוך, לאחר סינון מינימאלי בלבד ויושנו בבקבוקים ביקב למשך 11 חודשים נוספים. "אנו מאמינים כי למרות שלא מדובר בניסוי מדעי, טעימה השוואתית בין שלושת היינות מאפשרת הצצה מרתקת להשפעה המשמעותית שיש לגובה הכרם על הגפנים, הענבים וכמובן היין הסופי. שכן, זוהי השנה השישית בה התאפשר לנו ליצר יינות אלו שמלבד היותם שלמים, מורכבים ועשירים בפני עצמם, ניתן לראות את המאפיינים השונים בכל יין מכל כרם אשר חוזרים על עצמם כל שנה, ללא קשר להשפעת שנת הגידול, מסביר אד זלצברג היינן הראשי של היקב.





Cabernet Sauvignon Altitude +412

ü      בציר:2009
ü      הרכב זנים: 100% קברנה סוביניון
ü      כרם: אבני-איתן, דרום רמת הגולן; דישון, עמק קדש (10%)
ü      גובה הכרם העיקרי: 412 מ'
ü      זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו שלושה שבועות עבור יין אבני-איתן ו-38 ימים עבור היין מדישון. טמפרטורת תסיסה 28-31ºC
ü      יישון: 14 חודשים בחביות חדשות מאלון צרפתי, מיעוטן מאלון אמריקאי.
ü      תאריך בקבוק: 7.8.2011
ü      מספר בקבוקים: 11,724 בקבוקים

ü      אלכוהול: 13.8%
ü      משקל סגולי: 0.9936
ü      חומצה כללית: 6.10 גר'/ל'
ü      pH : 3.44

רשמי טעימה:
הגוון הינו  רובי-ארגמני, דחוס למדי.
היין שופע בפירות שחורים מרוכזים: קאסיס ודובדבן שחור עטופים בגוון של שוקולד מריר, רמזים לאספרסו ופלפל שחור. הארומות בשלות, רחבות, רבות-עוצמה אך עם זאת ישנה אלגנטיות ופריכיות שמאפיינות את שנת הבציר הנוכחית. אוורור ממושך מגביר את עוצמת הניחוחות ומוסיף גוונים של אספרסו וטבק.
הבסיס של מבנה היין אשר מורכב מטאנינים מוצקים וחמיצות, בשילוב הפרי העסיסי מרמזים כי למרות שהיין כבר נגיש ומאפשר חווית שתייה כעת, ליין יכולת התיישנות לא מבוטלת.
 


Cabernet Sauvignon Altitude +624


ü      בציר:2009
ü      הרכב זנים: 100% קברנה סוביניון
ü      כרם: עלמה
ü      גובה הכרם: 624 מ'
ü      זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה, ארכו בין 38 ל 46 ימים. טמפרטורת תסיסה 28-32ºC
ü      יישון: 14 חודשים בחביות חדשות, רובן מאלון צרפתי ומעוט מאלון אמריקאי.
ü      תאריך בקבוק: 7.8.2011
ü      מספר בקבוקים: 13,247 בקבוקים

ü      אלכוהול: 14%
ü      משקל סגולי: 0.9938
ü      חומצה כללית: 5.9 גר'/ל'
ü      pH : 3.48

רשמי טעימה:
גוון אדום-סגול.
ליין אף מרשים, ללא בשלות יתר, עם גוון בולט של סיגליות על רקע פרי פטל שחור עם מורכבות מתובלת מתקתקה- וניל, רמזים לקינמון וציפורן ונגיעה מרשימה של שוקולד. אוורור ממושך מאפשר היחשפות של רבדים נוספים של פרי אדום, בשל אך מרענן ואלגנטי עם רמיזות של מנטה.
בפה ניכר פרי של דובדבנים אדומים, עטויים בשוקולד חלב משובח וטאנינים מוצקים אך בעלי עידון ורכות מרשימים. הסיומת הרמונית ומלטפת, שופעת פרי מתקתק, רך אך רענן.
אין ספק שמדובר ביין הרמוני ומורכב שמייצג את כל הטוב שבגליל העליון בצורה קלאסית ואלגנטית, בעל יכולת התיישנות שתאפשר ליין להשתבח עם השנים.
  


Cabernet Sauvignon Altitude +720

ü      בציר: 2009 
ü      הרכב זנים: 100% קברנה סוביניון
ü      כרם: דובב (הר גודרים)
ü      גובה הכרם: 720 מ'
ü      זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 23 ל33 ימים.
 טמפרטורת תסיסה 26-32ºC
ü      יישון: 14 חודשים בחביות חדשות מאלון צרפתי.
ü      תאריך בקבוק: 7.8.2011
ü      מספר בקבוקים: 10,590 בקבוקים

אלכוהול: 13.8%
ü      משקל סגולי: 09937
ü      חומצה כללית: 6.22 גר'/ל'
ü      pH : 3.49

רשמי טעימה:
הגוון סגול-ארגמן עמוק, כהה ודחוס.
ליין זה אף מעט "קריר", עם קאסיס, נגיעה של מנטה ורמז של עור משובח. הגוון ה"קריר" מתבטא בעשבוניות של צמחי תבלין ישראליים עם נגיעות של אקליפטוס ופראיות של ג'ונגל אחרי הגשם. כל אלה עטופים בארומות עץ אלון אשר מתמזגות במעין "חיבוק" הרמוני עם הפרי השחור והמאופק.
בפה נחשף פרי מרוכז ואינטנסיבי, אדום-שחור: פטל, קאסיס, דובדבן, בשלים עם נגיעה של אותה עשבוניות ירקרקה הנוכחת באף. הטאנינים יוצרים מבנה עוצמתי אך הדוק שרק הזמן ישחרר אך עם זאת, נראה שהשנה היין לפחות מבחינה ארומטית, טיפה יותר נגיש משנים עברו אך בחך, ישנה עוד דרך ארוכה להתרככות ועידון.
יין 2009 שוב, נושא את חתימת ה"טרואר" הייחודי של הר גודרים, עם קווי מתאר המשותפים לו וליינות מבצירים קודמים אשר ביססו את מעמדו ה"אייקוני" של יין זה.






0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC